22 Aralık 2017 Cuma

Kültür Park, Bursa

Tam adı Reşat Oyal Kültür Parkı olan nam-ı diğer Kültür Park, Bursa'nın en eski parklarından. 1955'e uzanan bir geçmişi var ve Bursa'nın ilk düzenlenmiş yeşil alanı olma özelliğine sahip.  Hala da en önemli yeşil alanlarından. 

Ben eğer bir şehirde çokça vakit geçireceksem parklarına gitmeyi çok seviyorum. Daha önce Botanik Park ve Hüdavendigar Kent Park'ını anlatmıştım. Bugün de Kültür Park' ı gezelim birlikte. 


Kültür Park'ın ortasında kocaman bir havuz var, ancak kışın ya da temizlik zamanında gittiğinizde su olmuyor. Biz de öyle bir zamana denk geldik. 



Ağaçlar yapraklarını dökmüş olsa da bu yemyeşil parkta yürümek oldukça keyifli. 


Oğuzalp'in en çok eğlendiği alan ise Survivor Macera Parkı oldu. 



Tabi ki kendine uygun olan kısımlara bakmakla yetindi. Yoksa parkurlar ona göre fazla zor :) 





Bu rampada koşup durdu. 


Kültür Park'ın içerisinde çok sayıda çok sayıda çocuk oyun alanı var. Çocukların sıkılması mümkün değil. 
Oğuzalp başka bir park bulmuş tırmanırken görüyorsunuz. Kışın bile bu kadar aktivite bulduysa yazın çimenlerde yuvarlanmak dahil yapacak çok şey var. 


Ayrıca parkın içinde kocaman bir lunapark da mevcut. Parkın ziyaret edilmesindeki en önemli sebeplerden biri de bu herhalde. 




Ben oldum olası lunapark sevmem ; ama bir tosbik sahibi olunca bütün çizgi film karekterlerini tanıyıp onları gördüğümüz yere koşa koşa gidince lunaparklara da bakmadan edemiyoruz. 


Böyle gezilerin beni en çok ilgilendiren kısmı molaları :) Hele ki salep mevsimiyse. 



Parkta bir de hayvanları görebileceğiniz küçük bir alan düzenlenmiş. Çeşitli kuşları, ilginç tavuk cinslerini görebiliyorsunuz. 
Kültür Park aynı zamanda Bursa Arkeoloji Müzesi'ne de ev sahipliği yapıyor. 
Park gezinizi müze gezisi ile birleştirmek harika olacaktır. 
Bursa ile ilgili tüm yazılarıma buradan ulaşabilirsiniz. 


1 yorum: